Krizový PR kontakt: +420 604 506 782

Trendy PR 2015

Autor: Lenka Kaclová | 09.01.2015 12:10

Hranice mezi PR, marketingem i obchodem nikdy nebyla tenčí.

S publikem komunikujeme v reálném čase a o to hlubší musí být příprava kampaně. Efektivní nastavení kampaně dnes již umožňuje měřitelnost digitálního PR. 

Nepřestávejte hledat nové cesty. Vytvářejte své vlastní příležitosti.

Jak vidíme rok 2015 v oboru public relations my? 

 

 

 

PR se jako disciplína musí soustředit na obrovskou škálu dalších aktivit, které se prolínají, zejména široce obsáhlého digitálního a sociálního marketingu. V PR by se měli lépe vyhodnocovat kampaně a operativně reagovat i vzhledem k obchodním výsledkům. PR pomalu integruje do všech částí každé společnosti.

trendy-pr-2015

Pro PR agentury je dnes těžké najít „supermanagery,“ kteří by dokázali pokrýt celou oblast a mít potřebnou kvalifikaci. Velký důraz je klad na schopnost naladit se na klienta. Na jednáních se PR manažer setkává s lidmi z marketingu i vrcholovým managementem, přičemž ředitele různých oddělení zajímají různé informace a správně je podat, chce již nutnou dávku zkušeností.

Vše, co bylo kdy vysloveno, napsáno či jinak zachyceno, může být považováno za PR a s touto informací tak zacházeno. Na co by se měli PR manažeři v letošním roce určitě zaměřit? 

Ikonická značka s příběhem ne reklamní text

Co Vaše společnost představuje? Odpovídá tomu Vámi publikovaný obsah? Jednotlivá publika následující konkrétní značky, vytváří komunity a dokáží sami blíže vytvořit pravidelný a kvalitní obsah na pravidelné bázi. Pracujete se sociálními sítěmi, bloggery či opinion leadery?

Kvalita a kreativita obsahu na míru pro cílová média jsou nezbytností. Bohužel stále vidíme společnosti i agentury produkovat a spamovat média s komerční self-promující nečitelnou a vizuálně nezajímavou reklamní zprávou. V dnešní době opravdu zarážející a smutné. Kazí tím pohled na celou oblast Public Relations.  

Media relations dnes navíc vyžaduje spolupráci týmu online i PR manažerů. Strategie komunikačních kanálů musí být komplexní, dnes již nejde o “pouze” o PR služby. Nový směr digitálního PR se již několik formuje i v našich podmínkách a jeho komunikace se tomu musí přizpůsobit.

Vizuální obsah je již nutností

Statistiky již delší dobu potvrzují fakt, že obsah podpořený vizuálním zobrazením generuje mnohem větší dosah a zájem. Často zjednodušuje, vysvětluje a doplňuje hlavní myšlenku. Vzbuzuje více emocí a to hraje významnou roli v rozhodovacím procesu cílového publika.

I v podmínkách českých médií jsou zřejmě nejžádanější novinky a obsah s přidanou hodnotou, kdy publikum získá odpověď na hledanou informaci. K tomu začínají nejlépe sloužit krátká videa, která vše názorně podpoří. Lidé se zpravidla chtějí vždy něco dozvědět.

Změnit se musí i tiskové zprávy agentur. Stejně jako se mění forma komunikace, musí se změnit tiskové zprávy společností. Standardní dlouhé texty plné informací se stávají stále méně populární. Sami média si již dnes žádají videa, fotografie či jiné grafické znázornění.

Nezapomeňte, že lidé se chtějí zapojit

Mobilita je na prvním místě. Lidé si více a více zvykají na možnost mít přístup ke všem informacím kdekoliv. Připojení přes mobily a nejrůznější aplikace zpřístupňují vše v reálném čase. Informace i dění kolem nás se šíří pár kliknutími již od nástupu sociálních sítí.

Jak dostat kampaň mezi lidi bývá základní otázkou. Vzpomeňte si na známý letní ALS Ice Bucket Challenge, zapojili se do něj lidé z celého světa. Vyzívali se mezi sebou. Fenomén virálního marketingu se stal Svatým grálem každé vypuštěné kampaně. Každá společnost hledá způsob, jak tohoto úspěchu dosáhnout.

Rady na závěr

  • Publikum si vybírá, klaďte důraz na kvalitu obsahu před kvantitou
  • Vizuální podpora obsahu
  • Online komunikace v reálném čase
  • Cíleně budovaný online reputation management
  • Vybudujte si zájem a podporu ze strany expertů, kteří za Vámi budou stát
  • Nebojte se vyzkoušet něco nového
  • Pokud jste nenašli ten správný kanál, který funguje, nehledejte, vytvořte si vlastní, nevzdávejte se
  • Síla je vždy v jednoduchosti

Jaké je naše předsevzetí? Rozjet pro Vás v roce 2015 náš firemní blog nejen s PR tipy:)

Máte otázky? Kdykoliv se na nás obraťte.

Autor

d8a93f811323d85163b37f3eeaa46c72-gray
Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Produktová a korporátní komunikace

Zařídíme, aby média Váš produkt milovala a dostaneme Vaši značku mezi lidi.

Eventová komunikace

Dovolte zákazníkům poznat Vaši lidskou stránku, seznamte se s nimi osobně. 
 

Krizová komunikace

Ochráníme Vaši pověst i tržby, zvládáme i nejtěžší krizové situace.

Monitoring médií

Sledujeme a vyhodnocujeme vše, co Vás zajímá. Analyticky a graficky zpracováváme na míru pro Vaše potřeby.

Mediální tréninky

Nebojte se kamery! Naučíme Vás komunikovat s médii, co říct, kdy to říct, jak, čemu se vyvarovat a jakým způsobem

Online PR

Komunikační strategie pro internet –  diskuze, blogy, sociální sítě, online média, reputation management

Naše služby