Hranice mezi PR, marketingem i obchodem nikdy nebyla tenčí.
S publikem komunikujeme v reálném čase a o to hlubší musí být příprava kampaně. Efektivní nastavení kampaně dnes již umožňuje měřitelnost digitálního PR.
Jak funguje propojení těchto zdánlivě odlišných aktivit a proč je propojovat?
Chování zákazníků se mění a marketingové aktivity musí proaktivně reagovat.
Proč byste neměli oddělovat tyto činnosti mezi různé agentury.
Uživatelé si přímo neuvědomují, kde se právě nacházejí a jak se k informaci dostali. Začínají-li ve vyhledávači a končí na sociální síti, webu, blogu, portálu nebo jinde už není rozhodující, pokud nalezli, co hledali. To platí i o novinářích. Vyhledávače mají za úkol poskytovat relevatní odpověď na Váš dotaz. Proto by společnosti měli odpovídat na dotazy a hledané tématické výrazy zákazníků i médií. A v tom tkví celá záhada.
Každý marketér i PR manažer by měl dnes mít přehled o SEO, uživatelské přívětivosti webu, sociálních sítí a základních požadavcích SEO. Obsah, který má hodnotu pro PR a současně pro vyhledávače ovšem umí vytvořit opravdu zkušený account. Vždy je nejdůležitější úroveň použitelnosti textu pro samotné uživatele a až následně pro samotný vyhledávač.
Zveřejněním informace v relevantních dohledatelných médiích či jen na Vašem blogu dobře optimalizovaného firemního webu práce nekončí. Potřebujete sílu sociálních sítí a správné kvalitní přirozené odkazy vedoucí k Vašemu obsahu. Podpořte sdílení a komentáře k tématům, která zveřejňujete. Budujte komunitu, která se bude sama vracet, vyhledávat Vaše příspěvky. Získáte tak nejen loyalitu ke značce a zvýšení důvěryhodnosti u nových zákazníků.
Public relations agentury by dnes měly automaticky do svých strategií zahrnout sociální sítě, SEO (v rámci PR analýz trhu mít připravenou i analýzu klíčových slov, hledanost, konverze, konkurence pro vyhledávače a další) a další online nástroje (Google authorship, Online Reputation Management, remarketing, newslettery aj.). V případě, že pouze řešíte otázku PR, přicházíte o důležitý efekt z výkonu a měřitelnosti online marketingu. Zpravuje-li každou část někdo jiný, přicházíte o synergii jednotlivých aktivit.
PR není o copywritingu, o napsání textu a jeho rozeslání na seznam kontaktů, které máte na média. To musíme zdůraznit. Nepleťme si SEO články s PR články, jak je současný trh a online agentury zaměňují. PR je právě z nutnosti znalosti každého manažera v mnoha oblastech vysoce sofistikovaná práce vyžadující mnoho let zkušeností. Úloha PR je od online nástrojů odlišná, ale v současné době právě tyto nástroje umožňují efekt PR zmnohonásobit.
Just Communication nejen z těchto důvodů pracuje v oblasti Digital se svou sesterskou agenturou Just Media. Chcete vědět více? Kontaktujte nás.
Zařídíme, aby média Váš produkt milovala a dostaneme Vaši značku mezi lidi.
Dovolte zákazníkům poznat Vaši lidskou stránku, seznamte se s nimi osobně.
Ochráníme Vaši pověst i tržby, zvládáme i nejtěžší krizové situace.
Sledujeme a vyhodnocujeme vše, co Vás zajímá. Analyticky a graficky zpracováváme na míru pro Vaše potřeby.
Nebojte se kamery! Naučíme Vás komunikovat s médii, co říct, kdy to říct, jak, čemu se vyvarovat a jakým způsobem
Komunikační strategie pro internet – diskuze, blogy, sociální sítě, online média, reputation management