Hranice mezi PR, marketingem i obchodem nikdy nebyla tenčí.
S publikem komunikujeme v reálném čase a o to hlubší musí být příprava kampaně. Efektivní nastavení kampaně dnes již umožňuje měřitelnost digitálního PR.
Hranice mezi PR, marketingem i obchodem nikdy nebyla tenčí.
S publikem komunikujeme v reálném čase a o to hlubší musí být příprava kampaně. Efektivní nastavení kampaně dnes již umožňuje měřitelnost digitálního PR.
Jak vidíme rok 2015 v oboru public relations my?
PR se jako disciplína musí soustředit na obrovskou škálu dalších aktivit, které se prolínají, zejména široce obsáhlého digitálního a sociálního marketingu. V PR by se měli lépe vyhodnocovat kampaně a operativně reagovat i vzhledem k obchodním výsledkům. PR pomalu integruje do všech částí každé společnosti.
Pro PR agentury je dnes těžké najít „supermanagery,“ kteří by dokázali pokrýt celou oblast a mít potřebnou kvalifikaci. Velký důraz je klad na schopnost naladit se na klienta. Na jednáních se PR manažer setkává s lidmi z marketingu i vrcholovým managementem, přičemž ředitele různých oddělení zajímají různé informace a správně je podat, chce již nutnou dávku zkušeností.
Vše, co bylo kdy vysloveno, napsáno či jinak zachyceno, může být považováno za PR a s touto informací tak zacházeno. Na co by se měli PR manažeři v letošním roce určitě zaměřit?
Co Vaše společnost představuje? Odpovídá tomu Vámi publikovaný obsah? Jednotlivá publika následující konkrétní značky, vytváří komunity a dokáží sami blíže vytvořit pravidelný a kvalitní obsah na pravidelné bázi. Pracujete se sociálními sítěmi, bloggery či opinion leadery?
Kvalita a kreativita obsahu na míru pro cílová média jsou nezbytností. Bohužel stále vidíme společnosti i agentury produkovat a spamovat média s komerční self-promující nečitelnou a vizuálně nezajímavou reklamní zprávou. V dnešní době opravdu zarážející a smutné. Kazí tím pohled na celou oblast Public Relations.
Media relations dnes navíc vyžaduje spolupráci týmu online i PR manažerů. Strategie komunikačních kanálů musí být komplexní, dnes již nejde o “pouze” o PR služby. Nový směr digitálního PR se již několik formuje i v našich podmínkách a jeho komunikace se tomu musí přizpůsobit.
Statistiky již delší dobu potvrzují fakt, že obsah podpořený vizuálním zobrazením generuje mnohem větší dosah a zájem. Často zjednodušuje, vysvětluje a doplňuje hlavní myšlenku. Vzbuzuje více emocí a to hraje významnou roli v rozhodovacím procesu cílového publika.
I v podmínkách českých médií jsou zřejmě nejžádanější novinky a obsah s přidanou hodnotou, kdy publikum získá odpověď na hledanou informaci. K tomu začínají nejlépe sloužit krátká videa, která vše názorně podpoří. Lidé se zpravidla chtějí vždy něco dozvědět.
Změnit se musí i tiskové zprávy agentur. Stejně jako se mění forma komunikace, musí se změnit tiskové zprávy společností. Standardní dlouhé texty plné informací se stávají stále méně populární. Sami média si již dnes žádají videa, fotografie či jiné grafické znázornění.
Mobilita je na prvním místě. Lidé si více a více zvykají na možnost mít přístup ke všem informacím kdekoliv. Připojení přes mobily a nejrůznější aplikace zpřístupňují vše v reálném čase. Informace i dění kolem nás se šíří pár kliknutími již od nástupu sociálních sítí.
Jak dostat kampaň mezi lidi bývá základní otázkou. Vzpomeňte si na známý letní ALS Ice Bucket Challenge, zapojili se do něj lidé z celého světa. Vyzívali se mezi sebou. Fenomén virálního marketingu se stal Svatým grálem každé vypuštěné kampaně. Každá společnost hledá způsob, jak tohoto úspěchu dosáhnout.
Jaké je naše předsevzetí? Rozjet pro Vás v roce 2015 náš firemní blog nejen s PR tipy:)
Máte otázky? Kdykoliv se na nás obraťte.
Zařídíme, aby média Váš produkt milovala a dostaneme Vaši značku mezi lidi.
Dovolte zákazníkům poznat Vaši lidskou stránku, seznamte se s nimi osobně.
Ochráníme Vaši pověst i tržby, zvládáme i nejtěžší krizové situace.
Sledujeme a vyhodnocujeme vše, co Vás zajímá. Analyticky a graficky zpracováváme na míru pro Vaše potřeby.
Nebojte se kamery! Naučíme Vás komunikovat s médii, co říct, kdy to říct, jak, čemu se vyvarovat a jakým způsobem
Komunikační strategie pro internet – diskuze, blogy, sociální sítě, online média, reputation management