Hranice mezi PR, marketingem i obchodem nikdy nebyla tenčí.
S publikem komunikujeme v reálném čase a o to hlubší musí být příprava kampaně. Efektivní nastavení kampaně dnes již umožňuje měřitelnost digitálního PR.
Komunikace se zrychlila, trh a chování jeho účastníků se změnil. Získejte kontrolu nad svou značkou.
Přemýšlejte více strategicky o tom co a jakým způsobem sdělit. Hlavní slovo získala proaktivita. Sledujte dění v reálném čase, předvídejte a buďte připraveni reagovat.
Nereagujte na změny, vytvářejte proaktivně vlastní příležitosti.
V dnešní době si i společnosti menší a střední velikosti začali uvědomovat důležitost PR komunikace. Firmy chápou důležitost podpory v oblasti práva nebo financí, ale oblast marketingu a zejména PR bývá zpravidla položka, na které se škrtá mezi prvními. Výkonnostní modely marketingu dostávali přednost před neměřitelným výstupem Public Relations. S nástupem nových médií se tato situace velice rychle obrátila.
Jednotlivé části komunikace a celkově marketingových aktivit se již v žádném případě nemohou řešit separátně. Celá koncepce musí být v souladu i s ostatními aktivitami firmy – zejména korporátními a obchodními. Strategie musí komplexně podporovat všechny využité nástroje a těžit ze synergie jednotlivých kanálů. Kam se tedy PR ubírá v roce 2014?
Online platforma je naprostou nezbytností a musí být integrována do dnešních komunikačních kampaní. Velkou výhodou je, že smazává problém měřitelnosti PR. Online PR ho minimalizuje. Klíčové ukazatele i vyhodnocení efektu se stává reálným měřítkem kampaně. Dalším nástrojem je přesné cílení. Téměř každá forma online PR umožňuje přesně zaměřit sdělení na konkrétní cílovou skupinu a zpětně zanalyzovat jeho zásah.
Nikdo dnes nemá čas číst dlouhé texty, které na první pohled ničím nezaujmou. Vybíráme si očima. Vše dnes proto nahrazuje vizuální prezentace dat ať už formou obrázků, infografik nebo videí. Každé sdělení by mělo dnes obsahovat vizualizace.
Doba sebou nese nutnost lépe využívat kanály komunikace na sociálních sítích. Rozšiřte zprávy, videa, linky přes sociální média, budujte komunitu a svůj vliv, měřte dosah své komunikace. Výborně fungují exkluzivní nabídky pro konkrétní fanouškovskou základnu. Klaďte důraz na svou lidskou stránku v návaznosti na svou marketingovou a obchodní strategii, co nejvíce lokálně. Emocionální stránka a příběh navíc předá Vaši informaci mnohem efektivněji. Nebuďte pasivní, důležitý je dialog! Hýčkejte si Vaše fanoušky, marketing a obchod dělají za Vás.
Reagujte i s médii prostřednictvím sociálních sítí. Správně propojujte informace se svými stránkami. Doporučujeme komunikaci formou spoluautorství. Částečně nechte komunikaci na interním zákaznickém, obchodním a marketingovém oddělení, ale současně svěřte jednotlivé platformy do rukou odborníka, který prostředí dobře zná, umí ho analyzovat a ví přesně jakou formou Vaše sdělení podat.
Pouhý report aktivit je dnes už mrtvá záležitost. Komunikace se navíc mnohonásobně zrychlila. Je potřeba média monitorovat a reagovat na ně v reálném čase. Přestává stačit zpětně dodaný seznam vydaných výstupů. Důraz vyhodnocení je kladen na analýzy, smysluplné měřící metody klíčových ukazatelů, interpretaci dat a návrh postupů na základě aktuální situace. Průzkumy trhu a konkurence, chování lidí nejen na sociálních sítích jsou nutností ke stanovení jednotlivých kroků strategie.
Jak vnímáte aktuální situaci a fungování PR agentur Vy? Budeme rádi za Vaše postřehy.
Zařídíme, aby média Váš produkt milovala a dostaneme Vaši značku mezi lidi.
Dovolte zákazníkům poznat Vaši lidskou stránku, seznamte se s nimi osobně.
Ochráníme Vaši pověst i tržby, zvládáme i nejtěžší krizové situace.
Sledujeme a vyhodnocujeme vše, co Vás zajímá. Analyticky a graficky zpracováváme na míru pro Vaše potřeby.
Nebojte se kamery! Naučíme Vás komunikovat s médii, co říct, kdy to říct, jak, čemu se vyvarovat a jakým způsobem
Komunikační strategie pro internet – diskuze, blogy, sociální sítě, online média, reputation management